Loomeinkubaator küsis meilt mõned küsimused

Tallinna Loomeinkubaator tutvustab aegajalt oma inkubante ning seekord oli järg meie käes. Kopeerisime intervjuu siia kenasti lugemiseks. Originaalallikas on leitav sellelt lingilt.

Metsik: Bränd aktsiivsele inimesele, kes hindab mugavust

Metsik valmistab erinevatest materjalidest ponchosid, mis sobivad mitmekülgse elustiiliga inimestele. Uurisime meie inkubandi ja ühe brändi asutaja Anna Maria Võsu käest, kuidas idee alguse sai ja mis teeb Metsikust metsiku?

Millega Metsik tegeleb?

Metsik valmistab erinevatest materjalidest ponchosid. Kui esimese hooga võib olla seostub ponchodega sombreeroga tüüp, kellel on seljas ruudukujuline ja hästi värviline vaip, siis meie ponchod päris sellised ei ole

Meie ponchod on lihtsa disainiga pealisrõivad – pikad, suure kapuutsi, taskute ja osad isegi varrukatega . Olenevalt materjalist võib võrdluseks tuua näiteks pika pusa, vihmakeebi vmt. Poncho on rõivaese, mis hoiab sind soojas ja kaitseb ilmastiku eest, säilitades samal ajal liikumisvabaduse.

Kust saite idee brändi alustamiseks?

Mõte ponchosid valmistama hakata, tuli oma vajadusest. Nimelt tekkis huvi lainelauasõidu vastu ja Eestis on enamasti head lained sügisel ja talvel. Seega, et oleks hea soe ja privaatne kuskil metsikumas rannas või rannaparklas riideid vahetada, tekkis vajadus surfiponcho järele.

Ponchodel on väga pikk ajalugu ja surfiponchodki pole mujal maailmas midagi uut, seega midagi väga unikaalset me välja ei pidanud mõtlema. Tol hetkel ei olnud need Eestis väga levinud ja sealt tekkiski mõte – teen ise. Nii sai algust tehtud.

Millised on erinevad ponchod, mida teete? Millisteks tegevusteks need sobivad?

Meil on valikus surfiponcho (frotee materjalist, mis imab nahalt niiskut), vihmaponcho (vetthülgav ja tuulekindel) ning fliisponcho (hoiab sooja).

Surfiponchol on ilmselt kõige enam erinevaid kasutuskohti – koduses kasutuses hommikumantlina või peale sauna rätiku asemel, soojahoidmiseks terrassiõhtutel, taliujumiseks, enne ja peale surfi. Veespordis on poncho lisaks soojale kihile kasutatav ka nö riietuskabiinina, mille all soojas märg kalipso seljast võtta ning kuivad riided selga panna.

Fliisponchot on hea kasutada aktiivse tegevuse ning välispordi puhul lihaseid soojas hoidva lisa kihina. Näiteks jalgpallis vahetusmängijatel, kergejõustikus oma katset oodates, lihtsalt metsas jalutades jne. Samas jälle ka suveõhtutel väljas istudes pleedi asemel.

Kuna vihmaponcho on tuulekindel ja vetthülgav siis sobib see nii tuulisesse surfiranda kui ka linnatänavale ning meie heitlikus kliimas on see ka väga hea lahendus näiteks väliürituste (muusikafestivalid, spordivõistlused pealtvaatajana jmt) väisamiseks.

Kas on plaanis teha ka teisi tooteid juurde?

Kindlasti ei piira me oma toimetusi ja tootevalikud ainult praegu olemasolevaga. Mõtteid on igasuguseid aga nagu ikka, aega kipub nappima tootearenduse osas. Peamiselt tekib uute toodete jaoks mõtteid just sellest, et kuidas kasutada ära seda kangast, mis jääb järgi ponchode väljalõikamisest. Testimisel on ka mõned uued kangamaterjalid.

Kes on meeskonnas?

Suures plaanis võib öelda, et tegutseme kahekesi, mina ja Argo. Enamuste tegevustega toimetan igapäevaselt mina, ning Argo siis aitab nõu ja jõuga nii palju kui tal oma töö kõrvalt võimalik. Kui veel ca pool aastat tagasi said ponchod valmistatud otsast lõpuni oma kätega, siis tänaseks oleme juurde leidnud abikäsi, kes on meile saanud headeks partneriteks.

 Praeguseks tegelen mina Metsikuga täiskohaga – alustades tegin seda teise töö kõrvalt, olin insener ehitusettevõttes. Argo juhib endiselt (võiks öelda, et rohkem kui täiskohaga) jalgpalliklubi, on seal ka treener ning jõuab ka Metsikus abiks olla.

Kas teie ettevõtte nimel on ka saamislugu?

Väga sügavat ja tähendusrikast saamislugu ei olegi. Kuna kõik algas esialgu surfist, siis meri ja loodus on sellised suured ja metsikud jõud, et sealt see seos ka meie jaoks. Ühtlasi väga meeldib looduses aega veeta.

Kes on peamiseks kliendiks?

Alguses arvasime, et surfarid ja sportlased võiks olla meie peamised kliendid. Tänaseks on selge, et meie klienti on keeruline selliselt liigitada. Ponchodel on nii palju erinevaid kasutusvõimalusi, et seda kuidagi piirata või ette anda konkreetset kasutust või inimtüüpi tunduks patt.

Bränd on mõeldud aktsiivsele inimesele, kes hindab mugavust ning samas armastab ka nautida rahulikke hetki.

Soovite olla brändiga ka keskkonnasõbralikud ja kasutate ära kangajäägid?

Nagu eespool ka juba mainisin, siis jah. Proovime maksimaalselt kõik ära kasutada. Ausalt öeldes on ka kõige väiksemat kangajupikest kahju ära visata. Jääkidest oleme teinud kapuuts-salle, kaelussalle, juuksekuivatuseks mõeldud rätikturbaneid, korduvkasutatavaid kosemeetikapatju jms.

Millised on olnud suurimad väljakutsed, õppetunnid?

Suurimaks õppetunniks on ilmselt teadmine, et kõike ei jõua ja ei peagi ise tegema. Planeeri ja usalda!

Millised on olnud suurimad õnnestumised?

Soe ja hea tagasiside klientidelt. Mis saaks olla parem kui teha seda, mis endale meeldib ja seda nii, et ka teised sellest rõõmu tunnevad. Loodetavasti on suurimad õnnestumised veel ees.

Millised on plaanid tulevikuks?

Päris maailma vallutamise plaani ei ole, aga see ei tähenda et seda ei võiks tulla. Täna liigume väikeste, kuid kindlate sammudega omas tempos. Oleme rõhuasetuse seadnud kvaliteedile, mitte kvantiteedile.

Kuidas Loomeinkubaatorisse jõudsite ja kuidas siiamaani läinud on?

Loomeinkubaator leidis meid ise, ning pakkus välja kandideermise võimalust nende programmi. Too hetk ei oleks osanud sellist tuge ise otsidagi, sest olime kogu oma fookusega süvenenud Metsiku toimetustesse. Seega suured tänud meid leidmast. Muidugi pidime nagu kõik teised täitma teatud tingimused, ning vastuvõtukomisjonile ka oma visiooni esitlema. Läks hästi ja meid võeti kampa.

Loomeinkubaator on aidanud metsikut Metsikut hoida õigel rajal, ning püüelda eesmärkide poole. Programm on siiani olnud väärt tugi ja hea võimalus oma tegevustes ülevaade saavutada ning panna kirja eesmärgid, mis omapead nokitsedes võib olla paberile ei jõuakski. Samuti pakub inkubaator tohutul hulgal koolitusi ning mentortunde, millest ka meie oleme osa saanud. Võimalusi tundub olevat rohkem, kui ise jõuab ära kasutada.


Eelmine
XVI Tallinna #DISAINIÖÖ festival
Järgmine
Puhkame

Lisa kommentaar

Email again: